Transport- og logistikopgaver i hele Danmark

I dag, den 28. marts, skulle være en festdag, hvor Poul Schou ville få leveret de sidste 23 nye MAN-trækkere ud af 33, og hele virksomheden ville være til stede.

Desværre måtte Poul Schou tilpasse leveringsdagen efter de nye regulativer, på baggrund af COVID-19, og måtte bede de ansatte og deres familier om ikke at komme alligevel, og lade pølsevognen vente til en anden god gang med at komme frem.
“Denne dag havde vi alle set frem til at overvære og fejre med hinanden. Og det havde været fedt, hvis alle vores ansatte og deres familier kunne dele den oplevelse sammen, og få en god dag ud af det. Men heldigvis har vi jo stadig fået vores nye lastbiler,” smiler Poul Henrik Schou, Direktør.

Hele 33 lastbiler er nu leveret på Logistikvej 25 B, og flere af dem har allerede kørt de første mange kilometer på de danske veje. “Hele vores nationale afdeling kører for fuldt tryk i denne tid, så at chaufførerne kan få helt nye biler at køre i, kan måske tage fokus lidt fra, hvor hårdt de arbejder i øjeblikket. De gør en kæmpe indsats for at få leveret varer til butikkerne hver eneste dag,” udtaler Poul Henrik. Hele 10300 HK har virksomheden fået leveret på én dag, lasbilerne kan trække tilsammen 759 paller af 800 kg stykket, hvilket svarer til over 600 tons fødevare hver nat er mad til ca. 1.2 mio indbyggere.

Selvom festdagen ikke blev som forventet, så er der stadig stor begejstring og stolthed over at så stor en levering er gået så godt. “MAN Odense har gjort et rigtig godt stykke arbejde, så vi er godt tilfredse og glade for samarbejdet,” udtaler Poul Henrik. De biler Poul Schou har valgt er nogen af de mest gennemtestede på markedet, derfor er de også mere brændstoføkonomiske og dermed i sidste ende bedre for miljøet. “Vi forsøger hele tiden at kigge på, hvordan vi kan være med til at klimabelaste mindre, og det er en udfordring, da alt vores transport jo er dieseldrevet. Derfor har det helt sikkert været en faktor i beslutningen om, hvilken type trækker valget skulle falde på, når det er så stor en del af vognparken vi snakker om,” udtaler Poul Henrik.